☎️ 0736 180 570 | 0766 448 103

 

Cum mancam corect fructe

Sunt sănătoase, pline de vitamine și antioxidanți, însă trebuie consumate cu măsură.

Vorbesc, desigur, despre fructe, pe care le găsiți din abundență în perioada aceasta a anului.

Întotdeauna le sfătuiesc pe doamnele și domnișoarele care vin la masaj cu bambus să opteze pentru echilibru. Fie că e vorba de alimentație, sport, muncă sau grija de sine, echilibrul e cel care aduce corpul și mintea într-o stare de armonie.

Dar e important de ținut minte că echilibrul presupune lipsa exceselor. De aceea am vrut să scriu despre greșelile pe care multe persoane le fac în privința fructelor.

Spre exemplu, nu toate fructele sunt la fel, deși fiecare fruct are beneficiile sale. Dacă ai de ales între o banană sau o porție de zmeură, optează pentru a doua variantă, care conține mai puțin zahăr.

Unele fructe au conținut ridicat de zahăr, pe când altele îți vor satisface pofta de dulce fără a-ți face gliecemia să fluctueze.

Nu e indicat să mănânci fructe în cantități mari. E drept că zahărul din fructe e procesat mai ușor de către organism, însă nu te va ajuta deloc dacă vrei să slăbești sau să-ți menții greutatea. Fructele trebuie consumate ca gustare, singure, cu 30 de minute înainte sau după o masă.

Dacă te întrebi ce înseamnă o porție corectă de fructe, diagrama de mai jos îți poate fi de folos:

fruit portions
(Sursa.)

Niciodată să nu înlocuiești o masă echilibrată cu una formată doar din fructe. Am tot auzit persoane care vara mănâncă doar fructe seara, dar acest lucru nu e deloc sănătos. Acest obicei nu te ajută să slăbești, ba, dimpotrivă, e în dezavantajul tău. Te vei duce la culcare cu glicemia crescută, iar dimineață vei avea senzația de gol în stomac din cauza dezechilibrului produs.

Un alt lucru important este să șii minte că noi, oamenii, suntem făcut să mâncăm fructele, nu să le bem. Poate te va surprinde faptul că un fresh băut la terasă are la fel de multe calorii ca o bere (sau poate chiar mai multe, dacă are și sirop cu arome).

Spre exemplu: un fresh de portocale de 250ml are 118 calorii si 22g de zahăr! Un consum sănătos de zahăr pentru o persoană normală este de maxim 30g/zi. De asemenea, ca să scapi de acele 118 calorii ar trebui să mergi pe jos o jumătate de oră sau să alergi 15 minute. (Sursa.)

Același sfat e valabil și pentru smoothies sau alte băuturi pe bază de fructe, inclusiv limonadele făcute cu sirop de zahăr cu diverse arome.

Așadar, reține că fructele sunt bune, chiar minunate pentru organism, însă trebuie mâncate cu grijă, bucurându-te de fiecare bucățică. Principiul puțin și bun e util de urmat în (aproape) orice situație!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*